Friday, March 20, 2009

Show Munada d' MASISUPA PAHANG 2009


Selamat bertemu, pada 17 Mac baru-baru ini, telah berlangsung satu kejohanan yg tidak asing lagi bagi penuntut-penuntut sekolah2 agama di Pahang iaitu kejohanan MASISUPA PUSAT yg berlangsung di Kuliah Sultan Abu Bakar, Pekan. Kejohanan ini berjaya menghimpunkan pelajar2 yg berbakat samada acara sukan atau ilmiah dari seluruh daerah di Pahang. Pemilihan di ambil bagi mewakili zon masing2. Antara acara kemuncak kejohanan ini sudah tentulah Pertandingan Nasyid.


Satu perkembangan baik pd kali ini ialah acara nasyid bagi kategori perempuan di asingkan, mungkin ada pihak yg sudah mula sedar akan perkara ini. Alhamdulillah, Suasana kejohanan berlangsung dengan baik walaupun sy hanya menghadiri sebentar sahaja bagi memenuhi undangan persembahan.


Kumpulan Munada juga telah diberi jemputan khas oleh Jawatankuasa MASISUPA PUSAT 2009 untuk mengadakan persembahan sebelum keputusan pertandingan diumumkan. Buat pertama kalinya kami hanya berempat kerana azizan terpaksa pulang ke USIM bagi menghadiri kelas pengajiannya di sana. Dan buat pertama kali juga kami membawa lagu minus one. iaitu Aku Tanpa Cinta Mu (MIRWANA) dan Untukmu Teman (Brothers)..Kira2 lebih 1000 hadirin yang hadir pada malam tersebut. Sekian saja coretan kali ini. Salam.

No comments: