Monday, July 20, 2009

'Duo' Munada di IPIS serta Kisah kejayaan.


Assalamualaikum. Apa khabar semua? harap-harapnya kita masih lagi berada dalam 2 nikmat terbesar yang dikurniakan ALLAH iaitu nikmat Iman dan ISlam. Kalau anda perasan, layout blog ni sudah berubah sesuai la dengan perubahan umur anggota Munada yang sudah menginjak ke angka 20! Dah tua rupanyer..hehe..Dari awal penubuhan Munada, sekarang sudah masuk tahun 6. Banyak pencapaian yang sudah dikecapi dan masih banyak juga yang sedang dikejari.

Ok, kali ini saya ingin berceritakan tentang kejayaan Fhakarie (Munada Crew) yang berjaya membimbing sekolah Tahfiz Ummah Bangi 3 menjuarai pertandingan Nasyid di Kejohanan Ihtifal tahunan Tahfiz Ummah yang disertai oleh 12 buah sekolah di sekitar kawasan tersebut. Lebih membanggakan, ia merupakan kemenangan pertama mereka dalam pertandingan nasyid sejak penubuhan sekolah tersebut. Hebat bukan? Jadi, tidak mustahil Fhakarie Munada menerima ucapan tahniah yang tidak putus-putus dari sekolah terbabit. Saya yang turut berada di situ ketika pertandingan juga tidak terlepas dari tempias kejayaan mereka.




Berbekalkan semangat dan kesungguhan anggota nasyid sekolah tersebut, saya yakin dan percaya bahawa mereka boleh pergi jauh walaupun masih di bangku sekolah. Asalkan mereka masih terus berminat dengan genre Nasyid. Sekalung penghargaan juga kami ucapkan kepada pihak pengurusan sekolah terbabit kerana memberi kepercayaan kepada anggota Munada untuk mengajar nasyid. Lepas ni boleh jemput lagi.Hehe. Munada sendiri mengucapkan syabas kepada Fhakarie coz mengharumkan nama group ni.(aku tak pernah pun mengajar sampai jadi Johan! hehe..) OK Bravo!

Ha! Ketika kejohanan itu berlangsung, kami diberi penghormatan untuk membuat persembahan. Walaupun jemputan tersebut hadir 2 hari sebelum pertandingan, dan saya pula tidak boleh beri kata putus sehari sebelum persembahan tersebut, namun dengan izin Allah saya akhirnya menerima jemputan tersebut selepas beberapa urusan dapat saya selesaikan lebih awal.


Tetapi, kali ini Munada tampil secara ber'duo' (akim & fhakarie) selepas anggota lain mempunyai komitmen yang lebih penting. Tapi sebelum itu, kami ingin mengucapkan terima kasih kepada tenaga pengajar sekolah tahfiz serta dua orang adik cilik yang sudi menjadi 'back-up' kami di atas pentas. Terima kasih!



Sebanyak dua lagu yang kami bawakan iaitu "pagi yang terindah" dan "Teman Sejati" versi Minus One. Syukur alhamdulillah, kami tak sangka sambutan yang menggalakkan dan penganjur turut berpuas hati walaupn saya sendiri tak berpuas hati dengan suara saya pd persembahan kali ini. Apa-apa pun, yang penting ialah para pendengar.

Kejohanan dan persembahan kami di adakan di Dewan Besar Institut Perguruan Islam Selangor. Kami berharap agar pihak penganjur sudi menjemput kami (Munada Crew) untuk events yang lain pula. Sekian saja coretan kali ni..Salam.

No comments: